Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSS | Неділя, 28.02.2021, 16:15 |
Ви увійшли як Гість Група "Гости"Вітаємо Вас Гість |
|
Педагогічний досвідФормування екологічної культури дошкільників засобами пошуково-дослідницької діяльності
Природа — розумний і добрий вчитель, і дбайливий лікар, цікавий співрозмовник. Тільки глибоке розуміння ролі природи в житті дитини допоможе педагогові не лише розв'язувати завдання екологічного виховання й ознайомлення з навколишнім, а й забезпечити оптимальний загальний розвиток дітей у дошкільному навчальному закладі. Формування екологічної свідомості і компетентності — тривалий процес, що передбачає комплексний підхід до виховання, розвитку й навчання дітей, забезпечення відповідних для цього умов. Бережне ставлення до природи і до себе як її частини найуспішніше формується у дитини не в стінах приміщення під натиском повчань дорослих, а в "живому спілкуванні" з природою, коли малюк слухає спів птахів, шурхотіння листочків, дзижчання джмеля, милується тим, як розпускається перша квіточка, коли відчуває себе частиною дивовижного світу. Це відчуття єдності з природою, емоційний відгук на неї і є найміцнішим фундаментом екологічного виховання дошкільнят. Важливо, щоб дитина не лише засвоїла, а й глибоко усвідомила правила поведінки у природі, щоб дотримання їх стало особистою потребою, стійкою морально-етичною нормою. Проблема формування екологічної компетентності дітей дошкільного віку набула нового звучання в умовах розвитку нашого суспільства. У суспільну свідомість увійшло розуміння взаємозв'язку людини і природи, їхньої взаємозалежності та взаємозумовленості існування. Доведено і той факт, що основи світогляду особистості закладаються у дошкільному дитинстві. Тож ознайомлення дітей з природою — невід'ємна складова освітньо-виховного процесу в дошкільному навчальному закладі.
Сім'я, родина, дошкільний заклад - у цих інституціях розпочинається виховання в дитини інтересу до навколишнього світу, прилучення до спільної з дорослими екологічно доцільної діяльності. Інтерес до природи, її пізнання пробуджується у малюка насамперед через спілкування з дорослими. Власне, дитина і сприймає довкілля крізь призму дорослого. Самостійно діти рідко звертають увагу на об'єкти та явища неживої природи, рослинного й тваринного світів. Їхню увагу, зазвичай, привертають лише рухомі, цікаві своїм зовнішнім виглядом та поведінкою тварини і рослини. Тож завдання дорослого - допомогти дитині помітити і хмари у небі, і землю під ногами, і траву, і камінці - все, що навколо, навчити розрізняти і пізнавати їх у грі, казці, практичній діяльності. Докладніше у статті Формування екологічної культури дошкільників засобами пошуково-дослідницької діяльності (PDF)
|
Copyright "Студія Сергія Алещенка" © 2021 |
Сайт створений "Студією Сергія Алещенка" |